29 באפר׳ 2016

פסח יוגי

פסח, חג החירות והחופש, הניקיון החיצוני שאנו עושים במקביל ל"ניקיון הפנימי". איך מגיעים אל ערב החג ולא באפיסת כוחות...פסח יוגי:)

אחת לשנה, בחודש ניסן, עם ישראל באשר הוא, "נכנס" למרתון נקיונות, צבע, ריהוט חדש ובמקביל פרידה מחפצים ישנים, ערימות של אשפה ו...סוג של טיהור. הטיהור הזה יכול אף להימשך כחודש שלם ואין פינה בביתו של יהודי שיכולה להימלט מהתהליך. 

כאשר אנו מבצעים ניקיון חיצוני אנו חווים במקביל תהליך של ניקיון, טיהור פנימי. כפי שאנו מוציאים מביתנו כל מה שלא משרת אותנו יותר כך אנו נפרדים גם מ"חפצים" פנימיים שלא משרתים אותנו יותר והתחושה בסיומו של התהליך היא שאפשר לנשום:) ויש לנו אויר בבית שלנו.

אז מה זו בעצם הדחיסות הזו, למה היא קיימת..?

הצורך הבלתי נדלה של האנושות למלא את חייה בחומר על מנת לפצות על חוסרים של חיבור פנימי, גורמת לבני אדם לרכוש כמויות של חפצים על מנת לפצות על חסך רגעי, מה שאומר שאנחנו לא באמת זקוקים לחפץ שרכשנו...וכך, רוב בני האדם במהלך השנה, ממלאים את ביתם בחפצים , בכלים, וכו שאין בהם שימוש והם רק תופסים מקום ו"מפריעים" לזרימה של האויר בחלל שאנו חיים בו. תקדישו רגע לבדוק עם עצמכם כמה בגדים "נחים" אצלכם בארון שאתם לא לובשים וקניתם אותם ברגע של משבר רגשי, כמה כלים במטבח שמעולם לא עשיתם בהם שימוש, נעליים שנעלתם פעם אחת ו..יש עוד מיליון דוגמאות. תחשבו שכל פריט כזה נקנה כי הייתם צריכים חיזוק חיצוני רגעי ל...אגו.
(טיפ קטן...על כל דבר חדש שאתם רוכשים תזרקו לפחות 2 אחרים שאין בהם שימוש:) )

איך אפשר לצמצם את אותה הדחיסות ואיך כל זה קשור ליוגה..?

אז...הדחיסות הזו קיימת גם בתוך תוכנו, החפצים בעצם מקבילים לרגשות . ועכשיו בטח עולה השאלה ..איך?
אז ככה, לשם הקבלה, הבית שלנו הוא הגוף שלנו. ויש לנו כמובן את המיינד, שמייצר מחשבות בהתאם לתפיסות ,תבניות, מבנה חברתי, דת , לאום, חינוך, הורים, משפחה וכו וכו, כל מחשבה כזו שלא בהכרח תואמת את המציאות כפי שהיא, יוצרת רגש, זה יכול להיות רגש של אהבה, שנאה, גאווה... הרגש הזה, המקור שלו, הוא אגו והוא בא למלא אצלנו איזשהו צורך (הדוגמה הכי פשוטה לצורך העניין, קחו את זה בתור תרגיל: איזו מחשבה מעלה בכם המילה "ערבי" ולצד השני "יהודי" ואיזה רגש זה מעורר בכם באופן אוטומטי, מאיפה הוא נובע ורק תשימו לב מה מפעיל אתכם, כי אין כאן שום דבר אישי זה הכל עניין של תבנית...).
ולבני האדם כאמור, יש המון צרכים למלא אז הם צוברים רגשות ומדחיקים, ושוב צוברים ושוב מדחיקים במקום לשחרר החוצה, לפעמים זה מתפרץ בצורה של התקפי זעם, לפעמים בדיכאון כרוני, לפעמים במחלות קשות. הרבה מהרגשות נמצאים בתוכנו גם כתוצאה מסיטואציות שקשורות לעברנו, מה שאומר שחלקנו אף חי בזכרון במקום לחיות כאן ועכשיו או לחילופין בפחדים מהעתיד שאין לנו עליו שליטה.

ועכשיו לפואנטה...

כמו שיש פסח, שנותן לכם הזדמנות לזרוק מחייכם הפיזיים כל מה שלא משרת אתכם יותר ואז יש לכם יותר אויר ותחושת ניקיון, כך גם היוגה ...באה לשחרר אתכם מעומסים רגשיים, לנקות את המיינד מרעשים,  ממחשבות שגורמות לכם לחיות בתוך סיפור , ממחשבות שיוצרות רגשות, ממחשבות שבוראות לכם את המציאות, ובעצם לקבל את השליטה לידיכם ולא לאפשר למחשבות ולרגשות לנהל לכם את החיים ואז לא צריך ניקיון של פעם בשנה כי על בסיס תרגול יומיומי אין מה שיצטבר...יש אויר כל השנה והחיים פתאום מרגישים מדוייקים :).

וזה באמת לא משנה איזו שיטה תתרגלו כי האסאנות (תנוחות) הן רק שלב ולא המטרה עצמה..
פסח שמח ו...בואו לתרגל יוגה:)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה